Nova Plus

بررسی تخصصی گوشی هوآوی Nova Plus، قیمت مناسب کیفیت بالا

هوآوی Nova Plus دارای صفحه نمایش بسیار بزرگی می باشد که فواید بسیار و معایبی بسیار جزئی دارد. با این حال در برخی موارد، شاهد این هستیم که این گوشی از عرصه رقابت خارج شده است. گوشی های هواوی Nova Plus با قیمت 499 یورویی خود نمی توانند جزء گوشی های بسیار گران قیمت این شرکت محسوب شود. شما با پرداخت حدودا 100 یورو پول کم تر می توانید One Plus 3 و یا Vodafone Smart Platinum 7 را نیز خریداری کنید – که دارای پردازنده ای بسیار سریع تر، ویبره بهتر و UIs قوی تری می باشند. اما شاید بهتر باشد که درباره هوآوی Nova Plus تجدید نظر کنید. زیرا این گوشی می تواند تا سال ها عمر با دوامی داشته باشد و برایتان کار کند. هوآوی ظاهرا هنوز هم از موفقیت گوشی Nexus 6P خود استفاده می کند چراکه همیشه عقیده داشته است که توانسته یک گوشی بسیار عالی، فوق العاده متعادل و بسیار کارآمد بسازد.

همانطور که قیمت بالای این گوشی باعث می شود تا نگاهی به رقبای ارزان قیمت آن بیاندازیم، اما تجربه ی مثبتی که از استفاده از هوآوی Nova Plus بدست آمده است باعث می شود تا به گوشی هایی که قیمت بالا تری دارند نیز نگاه بدی داشته باشیم.

ویژگی های هوآوی Nova Plus

هواوی Nova Plus به دلیل اینکه نقاط ضعف بسیار اندکی دارد، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. همچنین این گوشی یکی از گوشی های هوشمند متوسط رو به بالا در بازار های امروز به حساب می آید و به همین دلیل است که فروش بسیار بالایی هم داشته است.

ما در اینجا در مورد یک سری امکانات که در یک جعبه وجود دارند صحبت نمی کنیم، بلکه این گوشی گویی واقعا احساس دارد – و یا حتی چیزی بهتر از آن. ویژگی های بسیار عالی این گوشی باعث شده است تا در بازار جهانی گوشی های هوشمند، بسیار سرآمد باشد.

وزن: 160 گرم

ابعاد: 151.8 * 75.7 * 7.3m.m

سیستم عامل: اندروید 6.0.1

اندازه صفحه نمایش: 5.5 اینچ

رزولوشن: 1080 * 1920

CPU: اسنپ دراگون 625

رم: 3 گیگابایت

حافظه ی ذخیره سازی: 32 گیگابایت

باتری: 3240 میلی آمپری

دوربین اصلی: 16 مگا پیکسل

دروربین جلو: 8 مگاپیکسل

طراحی، ساخت و ویژگی های این گوشی همه در بهترین حالت ممکن هستند. هوآوی Nova Plus به راحتی در دست جای می گیرد و قطعا به این دلیل ارزش فروش بسیار بالایی دارد که از یک سنسور اثر انگشت فوق العاده حساس نیز بهرمند می باشد. شما ممکن است به سختی بتوانید انگشت خود را روی قسمت درست سنسور آن جای دهید، اما اگر کسی از آن استفاده کند فورا متوجه می شوید.( هوآوی P20 Pro رویای یک عکاسی حرفه ای )

من پس از Bush E3X Spira از هواوی Nova Plus استفاده کرده ام؛ هر دو گوشی در قسمت پشت گوشی دارای سنسور بسیار عالی اثر انگشت بودند، اما تفاوت اصلی آن ها عملکرد آن ها در شب و روز بود – اگرچه قیمت  E3X Spira نصف هواوی Nova Plus می باشد اما هر زمانی که هواوی Nova Plus را در دستانتان می گیرید و انگشت تان را روی سنسور آن می گذارید، می توانید متوجه شوید که چقدر عالی است؛ زیرا هم سایز مناسبی دارد و هم به میزان لازم، حساسیت دارد. این سنسور می تواند باعث باز شدن قفل گوشی شود و هیچ گاه هم از کار نمی افتد. این سریع ترین سیستم باز کردن قفل گوشی موجود است، که شاید به دلیل CPU بسیار قوی آن باشد که به عنوان یک قفل، بسیار قابل اعتماد است. در مقابل، گوشی های Bush در ابتلا تلاش برای باز کردن قفل گوشی را نادیده می گیرند، تا جایی که پس از مدتی مجبور می شوید برای باز کردن قفل گوشی تان از پین کد استاندارد پیش فرض استفاده کنید. این احساس قابل اعتماد بودن هواوی Nova Plus، به دلیل عمر باتری آن نیز ایجاد می شود که می تواند به مدت دو روز با استفاده ی عادی، شارژ بماند.

طراحی و تصویر

  • طراحی آن بسیار درجه یک می باشد.
  • صفحه نمایش آن بسیار روشن و به مقدار لازم حساس است.

اخیرا دیگر توجهی به گوشی هایی که تماما از فلز ساخته شده اند نمی شود، اما هوآوی Nova Plus در این مورد بسیار سرآمد است و بدنه بسیار چشمگیری دارد. هوآوی Nova Plus کسی را که قبلا از گوشی گلکسی S7 Edge و یا HTC 10 استفاده کرده، شگفت زده نمی کند؛ زیرا هیچ چیز به شگفت انگیزی صفحه نمایش لبه ی آن ها وجود ندارد.

گوشی هوآوی Nova Plus بسیار استاندارد است و و یک پنل آنتن پلاستیکی کوچک در قسمت بالا و پایین آن نیز قرار دارد که این یک آپشن بسیار کمیاب است. لبه ها و دور این گوشی به گونه ای طراحی شده اند که به راحتی در دست جای می گیرند؛ اندازه ی ضخامت هوآوی Nova Plus 7.3 میلی متر و وزن آن 160 گرم می باشد که برابر با OnePlus 3 می باشد.

دوربین اصلی هوآوی Nova Plus نیز در قسمت وسط و نزدیکی بالای بدنه ی گوشی قرار دارد؛ بنابراین به هیچ عنوان با انگشت تان برخورد ندارد و شما را دچار مشکل نمی کند. دکمه  power گوشی هوآوی Nova Plus بطور معمول در پایین و در نزدیکی جایی که انگشت شست شما قرار می گیرد، جای گرفته است. همچنین یک جک هدفون 3.5 میلی متری در بالای صفحه قرار دارد (این ویژگی در گوشی های iPhone 7 نیز وجود دارد که بسیار مورد توجه قرار گرفته است)؛ همچنین اگر نگران انتقال اطلاعات روی این گوشی هستید، باید بگوییم که در پایین گوشی یک پورت USB Type-C قرار دارد که می توانید با آن گوشی را شارژ کرده و یا به کامپیوتر وصل کنید.

صفحه نمایش

اکنون که صحبت از اطلاعات روی این گوشی شد، باید ذکر کنیم که هوآوی Nova Plus دارای 32 گیگا بایت حافظه ی داخلی و رم SD میکرو می باشد که در حال حاضر برای گوشی های اندروید بسیار عالی می باشد. همچنین شایان ذکر است که نمایشگر 5.5 اینچی LCD این گوشی نیز یکی از ویژگی های بسیار کلیدی آن می باشد. در حقیقت ویژگی های صفحه نمایش هواوی Nova Plus تقریبا مشابه با iPhone 7+ و OnePlus 3 می باشند و حتی برخی ها می گویند که صفحه نمایش این گوشی اندکی بهتر است. صفحه نمایش هوآوی Nova Plus بسیار عالی طراحی شده است؛ به اندازه ی کافی حساس و روشن است و رنگ های بسیار زیاد و شفافی دارد.

Leave A Comment

کلیه فیلدهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی است