هواوی و نقض پتنت

محکوم شدن هواوی به پرداخت 10.5 میلیون دلار غرامت

اخیراً هواوی به خاطر استفاده بدون اجازه از پتنت های LTE شرکت PanOptis محکوم به پرداخت غرامت ده و نیم میلیون دلاری شده است.
طبق بیانیه یک دادگاه آمریکایی هواوی برای استانداردسازی گجت های 4G LTE باید از شرکت مذکور اجازه می گرفت و در براساس قراردادی منصفانه هزینه های لازم را به شرکت PanOptis پرداخت می کرد.
براساس اسنادی که دادگاه هواوی را به پرداخت غرامت محکوم کرده است هواوی و شرکت PanOptis طی سال های 2014 تا 2016 جلساتی را برای گرفتن مجوز استفاده از پنج پتنت برگزار کرده اند.

هواوی و نقض پتنت

و بعد از آن هم شرکت PanOptis با اعلام رضایت و صدور مجوز در ازای قراردادی منصفانه به هواوی نامه‌ای ارسال کرده است. اما هواوی نسبت به این نامه بی اعتنایی کرده است و به صورت غیر قانونی در محصولات نکسوس 6پی، میت 9 و پی هشت لایت از پتنت های متعلق به شرکت PanOptis استفاده کرده است.

هواوی و نقض پتنت که به موجب آن هواوی محکوم به پرداخت 10.5 میلیون دلار شده است.

و به همین دلیل شرکت PanOptis برای گرفتن غرامت به دادگاه مراجعه و از هواوی شکایت کرده است. و طبق حکم دادگاه و با استناد به قوانین حق ثبت اختراع هواوی محکوم به استفاده غیر قانونی و نقص عمدی حق ثبت از 5 پتنت شرکت PanOptis شده است و باید غرامت ده میلیون دلاری پرداخت کند.
البته این حکم فشار مالی خاصی به هواوی به دلیل رشد سریع در سال های اخیر وارد نمی کند. رشدی که به موجب آن هواوی توانست رتبه‌ی دوم فروشندگان موبایل را از آن خود کند و اپل را به رده‌ی سوم بفرستد.

Leave A Comment

کلیه فیلدهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی است