هواوی p20 pro

بررسی نقاط قوت و ضعف گوشی های هواوی P20 Pro

هواوی تنها دارای یک گوشی هوشمند پرچمدار نمی باشد بلکه دو گوشی عالی دیگر نیز عرضه کرده است. یکی از این پرچمداران، هواوی Mate 10 Pro می باشد که گوشی بسیار عالی و خارق العاده ای است. یکی دیگر از این گوشی ها که برند جدیدی نیز می باشد، گوشی هوشمند هواوی P20 Pro است. این گوشی جدید تمام قابلیت های گوشی های Mate 10 Pro را دارا می باشد، که صفحه نمایشی بی نظیر داشته و دارای 3 دوربین در پشت گوشی نیز می باشد. آیا از این بهتر هم سراغ دارید؟ اکنون 3 مورد از نقاط قوت و 3 نقطه ضعف این گوشی را به شما معرفی خواهیم کرد.

نقاط قوت هواوی P20 Pro

دوربین: گوشی های هواوی P20 Pro با 3 دوربینی که در پشت آن ها تعبیه شده اند باعث می شود تا بتوانید هر منظره ای را پوشش دهید. این گوشی دارای سنسور 40 مگا پیکسلی PGB ، 40 مگا پیکسل تک رنگ، و 8 مگاپیکسل دوربین 3 برابری از راه دور می باشد. قدرت kirin 970 و هسته ی AI این گوشی که با سنسور تک رنگ و RGB ترکیب شده است باعث شده تا تصاویر بسیار با کیفیتی ایجاد کند. زوم 3 برابری دوربین، این گوشی را از بسیاری گوشی های دیگر – که فقط 2 برابر زوم می کنند، متمایز کرده است. ( هواوی P20 در برابر اپل آیفون 8، کدام برتر است)

رنگ گرگ و میش: شاید عجیب به نظر برسد که چرا ما رنگ گوشی را یکی از آیتم های اصلی فروش این گوشی معرفی کرده ایم؛ اما بهتر است نگاهی به این گوشی بیاندازید. رنگ آبی- بنفش گرگ و میشی، این گوشی را بسیار دلربا کرده است. رنگ هواوی P20 Pro بسیار براق و روشن است و دارای لرزش ویبره 80s می باشد. اگر رنگ های چشمگیر و جذاب را دوست دارید، بهتر است حتما این گوشی را خریداری کنید.

هواوی p20 pro

عملکرد: kirin 970  که در بالا ذکر کردیم بسیار پر سرعت است و نرم افزار های گوشی هواوی P20 Pro نیز به خوبی بهینه سازی شده اند. از این رو پرسه زدن بین برنامه ها، بازی ها و برنامه های ویرایش تصاویر را بسیار سریع و لذتبخش کرده است. همچنین انیمیشن ها و دیگر تصاویر نیز در هواوی P20 Pro نسبت به Mate 10 Pro بسیار ارتقا پیدا کرده اند. هواوی P20 Pro از گوشی های گلکسی S9 عملکرد بسیار سریع تری دارد.

نقاط ضعف هواوی P20 Pro

نوار Notch: در کل من نمی خواهم در مورد زیبایی بحث کنم، اما تلاش هواوی برای طراحی صفحه در این مورد خوب نبوده است. در قسمت پایین این گوشی یک فرو رفتگی وجود دارد که باعث شده نتوانند Notch را در این قسمت نیز طراحی کنند. از طرفی Notch بالای صفحه، با قسمت های راست و چپ تناسب ندارد (چند میلی متری بزرگ تر است). همچنین محل قرار گیری آیکون ها در کنار Notch نیز ظاهر خوبی را به نمایش نمی گذارد.

هواوی p20 pro

 EMUI هواوی:  هواوی از سال 2016 تا کنون EMUI را بهبود بخشیده است اما هنوز هم دارای آپشن های بدی می باشد. برای مثال صفحه ی قفل گوشی ، هیچ اعلانی را بیش از یک مرتبه نمایش نمی دهد. همچنین برنامه های Bloatware زیادی در این گوشی وجود دارند که چیزی به ارزش گوشی اضافه نمی کنند. تصویر زمینه پیش فرض این گوشی هیچ ترتیبی برای برنامه ها در نظر نگرفته است و دکمه ای به سبک قدیمی دارد. برای این که کاری که می خواهید را انجام دهید باید بر روی آن ضربه بزنید.

قیمت: قیمت در نظر گرفته شده برای هواوی P20 Pro ، حدودا 900 یورو است که تا 1100 یورو هم بالا می رود. این قیمت برای یک گوشی که تنها اندکی از Mate 10 Pro بالا تر است، واقعا دیوانه کننده است. اگر علاوه بر Notch گوشی، این قیمت  نیز ذوق تان را از بین برده، شاید فکر کنید که Mate 10 Pro از هواوی P20 Pro بهتر هم باشد.

Leave A Comment

کلیه فیلدهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی است