Huawei P20 Pro

بررسی تخصصی صفحه نمایش گوشی Huawei P20 Pro

شرکت  Huawei تصمیم گرفت یک صفحه نمایش بزرگ 6.1 اینچ با تکنولوژی OLED را در Huawei P20 Pro ادغام کند. همانطور که دستگاه های جدید سامسونگ را بررسی کردیم، صفحه نمایش این گوشی فوق پیشرفته چینی را نیز مورد آزمایش قرار دادیم تا از نحوه کارایی آن مطلع شویم.

نوع نمایشگر Huawei P20 Pro

گوشی Huawei P20 Pro مجهز به صفحه نمایش 6.1 اینچی با ویژگیbody_to_screen  بالای 81.9 درصد است. P20 Pro ویژگی هایی دارد که سازنده چینی آن را نمایشگر FullView  می نامد و در سال گذشته با روی کار آمدن مدل Huawei Mate 10 Pro معرفی شد که دارای فرمت 18.7: 9 می باشد. بر خلاف پنل TFT IPS  که در P20  استفاده می شود، این پانل OLED  است. اما وضوح در هر دو مدل یکسان است: FullHD +، یا 1080×2244  پیکسل و 408 پیکسل در اینچ.  Huawei بر خلاف وضوح QHD  با چشم غیر مسلح تفاوت چندانی باFullHD ندارد و مصرف باتری را بیشتر می کند. شیشه 2.5D به قاب فلزی متصل می شود و از صفحه نمایش محافظت می کند.

رنگ و روشنایی در P20 Pro

برای درک بهتر رنگ صفحه نمایش در مدل Huawei P20، ما آن را با استفاده از یک ابزار برای کالیبراسیون رنگ به نام Spyder 5 Elite آزمایش کردیم. با اضافه کردن بردارها x و y از جدول، فاصله بین رنگ اندازه گیری شده و رنگ صحیح می تواند محاسبه شود. مقادیر دلتا E نشان دهنده دقت نمایش رنگ است. مقدار کم به معنی رنگ دقیق تر است. نمایشگر P20 Pro نمایشگری خوب از لحاظ تمام رنگ ها است و روشنایی خوبی ارائه می دهد. اندازه گیری ها با روشنایی اتوماتیک خاموش می شوند و تا حداکثر تنظیم می شوند:

 Huawei P20 Pro: تست نمایندگی رنگ ما

مثلث سیاه که در نمودار زیر نشان داده شده، فضای رنگ sRGB  است. مثلث سفید نشان دهنده فضای رنگی است که روی P20 Pro اندازه گیری شده است. همانطور که می بینید، فضای بسیار خوبی را پوشش می دهد، که بیش از فضای اشغال شده توسط مثلث مرجع سیاه است. به طور خلاصه معنای این ارزیابی ها چیست؟ صفحه نمایش P20 Pro نمای کلی خوبی از تمام رنگ ها دارد، بنابراین درست و دقیق نشان داده می شوند.

در نمودار دوم می توانید ببینید که پیکسل های آبی بیشترین مقدار را دارند. سفیدها تمایل کمی به آبی دارند، اما فراموش نکنید که در تنظیمات دستگاه، با رفتن به بخش Display> Color & eye comfort> Color mode & temperature، می توانید این پارامتر را به صورت دستی به دلخواه خود تغییر دهید.

در صفحه نمایش OLED، هر پیکسل دارای روشنایی خاص خود است که از دیگران مستقل می شود. سیاه ها مطلق هستند و کنتراست بی نهایتی دارند زیرا سیاه دارای روشنایی صفر است. حداکثر روشنایی که ما در طول آزمایش انجام دادیم 442 نیتز بود. در استفاده عملی، صفحه نمایش Huawei P20 Pro  به راحتی در نور مستقیم خورشید روشن و قابل خواندن است. زاویه دید نیز خوب است.

مواردی که باید در باره عملکرد صفحه نمایش بدانید

این گوشی از قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن پشتییانی می کند، اما به طور پیش فرض پنهان و غیر فعال شده است.اما آن را در منوی تنظیمات پیدا خواهید کرد. به بخس تنظیمات> امنیت و حریم خصوصی> قفل صفحه نمایش و گذرواژه ها> اطلاعات ویژگی صفحه نمایش همیشه روشن بروید (اگر نام آن را در منوی جستجو سرچ کنید چیزی دریافت نمی کنید).

این عملکرد در مقایسه با LG V30 کمی ابتدایی تر است. هیچ اطلاعیه ای در آن وجود ندارد.تنها قادر به مشاهده تاریخ، زمان و درصد باطری خواهید بود. اگر نمی خواهید از آن در تمام طول روز استفاده کنید، می توانید فعال سازی این عملکرد را برای یک دوره زمانی خاص برنامه ریزی کنید. ( بررسی نقاط قوت و ضعف گوشی های هواوی P20 Pro)

با داشتن Huawei P20 Pro  می توانید محتوای HD  را در Netflix  تماشا کنید. در تست ما، از نرم افزار DRM Info استفاده کردیم که پشتیبانی سطح 1 برای گواهینامه Widevine را ارائه می دهد و امکان پخش محتوای جاری با وضوح بالا را فراهم می کند.  با فعال شدن تن طبیعی، P20 Pro به طور خودکار میزان رنگ را در نور کم با محیط تنظیم می کند. این عملکردی بسیار مناسب است که می توانید با رفتن به بخش تنظیمات> صفحه نمایش> رنگ و محافظت از چشم آن را فعال کنید.

در بخش اختصاص داده شده به صفحه نمایش نیز گزینه ای را انتخاب می کنید که به شما اجازه می دهد پین را غیرفعال کنید. این نکته باعث می شود نوار سیاه و سفید در بالای صفحه نمایش پدیدار شود. اجرای این مرحله(notch) هنوز هم خوب است اگرچه صفحه نمایش را در به بخش تقسیم می کند، نمایش اطلاعات (به جز Instagram Stories)را محدود نمی کند. اکنون می توانید با کلیک روی تنظیمات> نمایشگر> وضوح صفحه، رزولوشن صفحه را به صورت دستی به HD + (1493×720) یا FHD + (2240×1080) تغییر دهید. دومین گزینه به طور پیش فرض فعال است. اگر رزولوشن هوشمند را انتخاب کنید، دستگاه به طور خودکار وضوح صفحه را برای کاهش مصرف برق کاهش می دهد.

به نظر شما Huawei P20 Pro می تواند با آیفون X رقابت کند؟ کدامیک در این نبرد پیروز می شود؟

بررسی تخصصی صفحه نمایش گوشی Huawei P20 Pro دیدگاه

Leave A Comment

کلیه فیلدهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی است