سیستم عامل اختصاصی هواوی

هواوی به دنبال توسعه سیستم عامل اختصاصی خود نیست

سیستم عامل اختصاصی هواوی شایعه‌ای بیش نیست

برخلاف شایعات منتشر شده در فضای مجازی مسئولین هواوی تأکید کرده اند که شرکت هواوی فعلا به دنبال جایگزینی سیستم عامل اندروید با سیستم عامل اختصاصی هواوی نیست.

اوایل امسال شرکت ZTE به دلیل تحریم هایی که خزانه داری آمریکا علیه این شرکت اعمال کرد این شرکت دچار مشکلات و خسارت هایی شد. به همین خاطر گمانه‌زنی هایی مبنی بر اتفاق افتادن چنین مشکلاتی برای هواوی به خاطر نقض توافق نامه هایی که با آمریکا داشته است شد. به همین خاطر موضوع توسعه سیستم عامل اختصاصی موبایل توسط هواوی بر سر زبان ها افتاد.

سیستم عامل اختصاصی هواوی

رئیس مهندسی نرم افزار کسب و کار هواوی، آقای وانگ چنگلو در پاسخ سوالی مبنی بر توسعه سیستم عامل اختصاصی هواوی تأکید داشته است که هواوی فعلا چنین هدفی را در برنامه کاری‌اش نداشته است.

وی با بیان اینکه ساخت و توسعه چنین سیستم عاملی آسان است تأکید کرده است که به خاطر وجود مشکلات جانبی فعلا قصد توسعه سیستم عامل را ندارند.

اولین و مهمترین چالشی که شرکت با آن دست و پنجه نرم خواهد کرد در این زمینه برنامه ریزی دقیق اکوسیستم و شراکت با طرف های دیگر برای عملی ساختن پلتفرم موبایل است.

در حال حاضر اکوسیستم خوبی بین گوگل و شرکت های چینی در جریان است اما اگه هواوی بخواهد سیستم عامل اختصاصی خودش را توسعه دهد مجبور خواهد شد که فعالیت های تجاری خودش را به شاخه های دیگر هم گسترش دهد.

با بهبود روابط بین شرکت هواوی و گوگل بعید است که هواوی منابعش را به ایجاد یک سیستم عامل جدید اختصاص دهد. به همین خاطر فعلا تمرکز هواوی روی تولید چیپست های اختصاصی قدرتمند است.

Leave A Comment

کلیه فیلدهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی است