رقابت هواوی با اپل

رقابت هواوی با اپل

هواوی با هدف رقابت با اپل قصد دارد تا آخر سال 2018 ، 200 میلیون گوشی هوشمند را روانه بازار کند.

در طول سال 2017 هواوی توانست 153 میلیون دستگاه تلفن هوشمند را پا به پای کمپانی های بزرگی مانند سامسونگ و اپل وارد بازار فروش کند. در ادامه جریان رقابت هواوی با اپل این کمپانی می خواهد در سال 2018 این آمار را به 200 میلیون گوشی افزایش دهد.

طبق گفته های یو چینگ دونگ بعد از رویداد اخیر Honor Play در چین ما برای دستیابی به این هدف خوشبین هستیم. هواوی بین سال های 2010 تا 2017 توانست 51 بار آمار و ارقام فروش گوشی های هوشمند خود را افزایش دهد. اگر امسال نیز حدود 25 درصد تولید گوشی های هواوی افزایش پیدا کنند، ممکن است تا آخر سال آمار فروش گوشی های هواوی 200 میلیونی شود. در صورتی که این هدف عملی شود هواوی به رده دوم فروش موبایل بعد از آمار 215 میلیونی اپل می رسد. البته از آنجایی که پرچمداران هواوی امسال نتوانستند به محبوبیت بالایی دست یابند، انتظار می رود که فروش هواوی در 2018 کاهش داشته باشد.

رقابت هواوی با اپل

به طور کلی هواوی قصد دارد سامسونگ را پشت سر گذاشته و خود را به اپل برساند. اما با وجود مشکلات پیش آماده در بازار ایالات متحده این شرکت چینی باید بازار فروش خود را به اروپا و آسیا تغییر دهد و تمرکز بیشتری روی این مناطق داشته باشد. برخلاف سامسونگ که موقعیت خوبی در ایالات متحده دارد؛ هواوی توانسته است به برند شماره یک موبایل درچین تبدیل شود. همچنین فروش گوشی های هواوی در هند و اروپا نیز به شدت رشد کرده اند.

در نهایت باید گفت که هنوز زود است که بتوانیم وضعیت بازار هواوی در 2018 را پیش بینی کنیم. البته از آنجایی که اغلب هواوی به طور شگفت انگیزی در دستیابی به اهداف خود موفق بوده است، احتمالا می تواند تا سال 2019 به فروشنده شماره 2 گوشی های هوشمند تبدیل شود. همانطور که در ایران هم شاهد محبوبیت روزافزون گوشی های هواوی بوده ایم. در نتیجه رقابت هواوی با اپل با کمی شانس می تواند عاقبت خوبی برای این برند سخت کوش چینی داشته باشد.

Leave A Comment

کلیه فیلدهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی است