آپدیت جدید دوربین هواوی P20 Pro

آپدیت جدید دوربین هواوی P20 Pro با قابلیت اسلوموشن

پرچمدار جدید هواوی یعنی پی 20 پرو مدتی است که وارد بازار شده است. یکی از مشکلاتی که خریداران این گوشی عنوان کردند، این بود که دوربین این گوشی دارای تنظیمات منحصر به فرد و مختلفی است اما در عمل توانایی های دوربین کاملا با آنچه برای آن در نظر گرفته شده است، متفاوت می باشد. درواقع با اینکه عکس برداری گوشی کاملا حرفه ای است اما فیلم برداری در آن کاملا ضعیف عمل می کند. به نظر می رسد که به روزرسانی که قرار است در آینده برای این پرچمدار هواوی منتشر شود، بیشتر این موضوع را هدف قرار داده است. به گفته کاربران XDA، در آپدیت جدید دوربین هواوی P20 Pro قرار است یک قابلیت سوپر اسلوموشن به گوشی اضافه شود. این قابلیت به شما این امکان را می دهد که فیلم را با سرعت 960 فریم بر ثانیه ضبط کنید.

آپدیت جدید دوربین هواوی P20 Pro

زمان دقیق آپدیت جدید دوربین هواوی P20 Pro کاملا مشخص نیست اما احتمالا تا اواخر سال جاری منتشر خواهد شد.

اگر به خاظر داشته باشید، اوایل امسال سامسونگ در کمپینی با عنوان “بازسازی دوربین” ویژگی مشابهی را برای گوشی های گلکسی S9 و S9 پلاس معرفی کرد. این دو گوشی سامسونگ قادر هستند ویدئوهایی با سرعت 960 فریم بر ثانیه را با رزولیشن 1080 پیکسل ضبط کنند. کمی بعد کمپانی سونی از سامسونگ نیز پیشی گرفت و توانست قابلیت اسلوموشن 960 فریم بر ثانیه را با رزولیشن 720 پیکسل ارائه دهد.

از آنجایی که گوشی های جدید چیپ ست های پیشرفته ای دارند، وجود این ویژگی ها در آن ها خیلی دور از انتظار نبود. درواقع هواوی بعد از سونی و سامسونگ تنها برای اینکه از این کمپانی ها عقب نماند تصمیم گرفت این ویژگی را به گوشی های خود اضافه کند. با این حال نکته ای که احتمال می رود در هواوی شاهد بهبود آن باشیم، سنسور تشخیص حرکت است. گوشی های سامسونگ با اینکه از قابلیت سوپر اسلوموشن بهره مند بودند، سنسور تشخیص حرکت نداشتند. به همین علت کاربران مجبور بودند که به صورت آهسته و دستی فیلم برداری کنند. هواوی با گنجاندن این قابلیت در پرچمدار جدید خود می تواند از سامسونگ پیشی بگیرد.

گذشته از بحث کمپانی های سازنده گوشی های مختلف خود این قابلیت سوپر اسلوموشن کمبودها و مشکلاتی دارد. اگر می خواهید ویدئوهای اسلوموشن ضبط کنید باید در کسری از ثاینه و خیلی سریع دکمه ضبط را فشار دهید. این مورد ضبط را برای تان مشکل می کند. سامسونگ با هدف حل این مشکل ویژگی تشخیص هوشمند را در گوشی های S9 خود قرار داد. به طوری که به جای اینکه شما دکمه ضبط را بزنید خود گوشی به صورت خودکار این کار ر انجام می دهد. با این حال این تشخیص خودکار نمی تواند شرایط را تشخیص دهد و در اکثر مواقع بدترین لحظه را باری ضبط انتخاب می کند. به طوری که ترجیح می دهید به طور دستی و بدون این قابلیت ضبط را انجام دهید.

یکی دیگر از تغییراتی که این این آپدیت جدید دوربین هواوی P20 Pro از آن برخوردار است و کاربران XDA نیز آن را عنوان کردند، برخورداری از یک رابط زوم ارتقا یافته است. به طوری که وقتی دارید به یک منظره نگاه می کنید، می توانید خودتان روی آن منظره زوم کنید و یا صحنه را کوچک تر کنید. هواوی پی 20 پرو قادر است هر صحنه را تا 5 برابر بزرگنمایی کند. این ویژگی نیز مشابه ویژگی Point Zoom الجی در V30می باشد. نکته این جاست که ال جی فاقد بزرگنمایی نوری است.

Leave A Comment

کلیه فیلدهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی است