حکمرانی هواوی بر بازار چین

ادامه حکمرانی هواوی بر بازار چین

با وجود برتری اپل در سه ماهه دوم سال 2018 در آمریکا و پیروز شدن سامسونگ در بازار گوشی‌های هوشمند هند در برابر شیائومی، اما در کشور چین هیچ کدام از این دو غول بازار گوشی‌های هوشمند تسلط کاملی بر بزرگترین بازار موبایل جهان ندارند.

تا چهار سال پیش سامسونگ حاکم مطلق بازار چین بود و برای چند ماه هم اپل در سال‌های 2014 و 2015 به این برتری رسیده بود اما با گذشت سه سال هواوی به برتری مطلق در بازار گوشی های هوشمند چین رسید.

ناگفته نماند که در حال حاضر رتبه های بعدی به اوپو، ویوو و شیائومی تعلق دارد و خبری از اپل و سامسونگ در رتبه های اول نیست.

حکمرانی هواوی بر بازار چین

بر اساس تازه ترین گزارش موسسه Canalys از وضعیت بازار موبایل چین، اپل هنوز هم در جمع 5 تولیدکننده برتر کشور چین حضور دارد، اما به خاطر کاهش قابل توجه سهم از بازار، در دسته‌بندی سایر قرار می‌گیرد.

از طرفی هواوی با فروش 28.5 میلیون دستگاه طی سه ماهه دم 2018 توانسته است رکورد بازار چین را در عرضه طی یک سه ماه بشکند و سهمش را به 27 درصد از بازار برساند. سهمی که از سه ماهه دوم سال 2011 تا این لحظه بی سابقه بوده است.

حکمرانی هواوی بر بازار چین در سه ماهه دوم سال 2018 همچنان ادامه دارد

نکته قابل توجه در این گزارش این است که، موبایل های تولید شده با نام زیرمجموعه آنر، موفقیت بیشتری نسبت به بقیه‌ی موبایل های تولید شده توسط شرکت هواوی دارند. که این نشان‌دهنده‌ی تصمیم هوشمندانه شرکت هواوی در تقسیم تجارت هواوی به دو برند مجزا بوده است.

بعد از هواوی، جایگاه دوم متعلق به اوپو، جایگاه سوم متعلق به ویوو و شیائومی هم در جایگاه چهارم قرار گرفته اند. در این بین اشاره ای به شرکت کره‌ای سامسونگ به علت عملکرد نه چندان جالب و ضعیف نشده است.

Leave A Comment

کلیه فیلدهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی است