جایگاه دوم هواوی در فروش

کسب رتبه دوم توسط هواوی در بازار فروش اسمارتفون

طبق آخرین اطلاعات شرکت تحقیقاتی IDC شرکت هواوی موفق به پشت سر گذاشتن اپل شده است و توانسته است در نیمه ی دوم سال 2018 تعداد تلفن بیشتری را وارد بازار کند. طبق معمول هم سامسونگ در صدر این رتبه بندی قرار دارد.

جایگاه دوم هواوی در فروش

براساس آمار ماه های آپریل تا ژوئن، سامسونگ با عرضه و فروش 71.5 میلیون دستگاه گوشی توانسته است مقام اول را به دست آورد.اگر چه میزان عرضه این شرکت کره ای نسبت به پارسال افت 10.4 درصدی داشته است. اما به لطف سهم 20.9 درصدی بازار تلفن هوشمند، فاصله ی زیادی با دیگر رقبا دارد.

ناگفته نماند که در ایالات متحده به علت نگرانی های امنیتی که درباره هواوی P20 وجود داشت امکان عرضه این اسمارت فون وجود نداشت ولی باعث نشد تا این شرکت چینی نتواند در سطح جهانی گوشی هایش را عرضه کند

براساس آخرین گزارشات منتشر شده، شرکت هواوی طی سه ماهه ی دوم سال 2018 توانسته است تعداد 54.2 میلیون دستگاه گوشی به بازارهای جهانی عرضه کند و همین امر باعث رشد 40.9 درصدی عرضه این شرکت نسبت به مدت مشابه پارسال گشته است.

جایگاه دوم هواوی در فروش و سهم  15.8 درصدی از بازار جهانی

در سوی مقابل شرکت اپل با افزایش 7 درصدی توانسته است 41.3 میلیون آیفون در سه ماهه دوم سال 2018 عرضه کند که همین باعث افت اپل و تقدیم کردن جایگاه دومی به هواوی شده است.

البته در این بین نباید از دیگر شرکت چینی یعنی شیائومی غافل شد. شرکتی که با افزایش 48.8 درصدی در میزان عرضه گوشی های هوشمندش توانسته است 31.9 میلیون گوشی وارد بازار کند و به همین خاطر در رتبه ی چهارم قرار گرفته است.

یکی از اهدافی که قبلا هواوی مشخص کرده بود پشت سر گذاشتن سامسونگ و اپل در بازار اسمارتفون ها بوده است. هدفی که با پست سر گذاشتن اپل کمی به واقعیت نزدیک شده است

Leave A Comment

کلیه فیلدهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی است